Oldalak

2017. június 21., szerda

Csip-csup

Kedves szomszédoktól kaptunk egy-egy kis tál cseresznyét múlt héten, de mivel én úgy tanultam, hogy tálat-dobozt üresen vissza nem adunk, összedobtam mindegyikbe egy bögrés sütit extra csokimázzal. Recept innen. Két dolgot tennék hozzá, ez a süti csak frissen fogyasztásra van kitalálva, és a sütőpor vagy szódabikarbóna tényleg csak egy késhegynyi legyen, mert különben úgy kell kifaragni a bögrét a sütiből, mint nekem az elsőt... :o)


Anyukám megkért, hogy a konyhai székpárnára kéne neki új huzat, mert a régiek már nem szépek. Elébb megvarrtam a jobb oldaliakat, aztán gondoltam, hogy nem ártana váltó-készlet, így amikor kimossa az egyiket, felhúzhatja a másikat és kétszer annyi ideig fognak tartani. Hotel záródással készültek, kevesebb idő volt kiszabni és megvarrni, mint eldönteni, melyik anyagból legyen, és előtúrni a dobozokból. :o)


Kerti tudósítás is jön, mert az idén még kevés volt. Iszonyatos száraz a föld, hetek óta elkerül bennünket mindennemű eső. A törpeszegfűket ezért is választottuk a kertboltban, mert bírják a napot és a szárazabb földet. Ez a kép ültetéskor készült, azóta is folyamatosan virágoznak:


A régebbi lila tearózsám sajnos tavaszra végleg leépült, ezért némi földcserével (rózsa helyére nem jó újra rózsát ültetni) elültettük az új tövet, ezúttal bokorrózsa-tearózsa hibridet, hátha jobban bírja a viszontagságokat. A színe csak félig látszik, a szirmok töve sárga, a végük felé sötétedően pirosba megy át:


Párom futórózsája bezzeg idén is tobzódik. Mind hajtásban, virágzásban és életerőben felülmúlja az elképzeléseinket. Ez itt csak a fele, annak is csak a felső vége:


Ültettünk még Margitvirágot, sajnos ezek még kaptak a húsz centis hóból is. Ráadásul fényérzékenyek, mihelyst árnyék kerül rájuk, már csukódnak is be. Így nehéz volt fényképezni őket...


Van három sárga, három piros és három "rózsaszín" tő, most épp a sárgát nem tudtam fotózni, mert azon nincs virág.



Most épp a Luna takaró maradékaiból tervezek egy újabb kistakarót, azzal...


Folt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése