Oldalak

2014. május 13., kedd

Vasárnap meg...

Vasárnap meg elvittem a gyereket, hogy az apjától kapott zsebpénzét a varrókészlete megalapozására költse. Hát nem édes? Vettünk is neki centit, gombos-, biztos-, meg varrótűket, és háromféle cérnát (valahol el kell kezdeni).
Aztán turkálóztunk, ő két klassz nyári felsőt kapott, én egy szatyor felszabni valót.
Utána meg,  miközben  én egy szabásmintát keresgéltem, ő is belenézegetett az előszedett Burdákba, és ki is választott magának egy szabásmintát, egy lezser felsőét.  Ahogy megmutatta, beugrott, hogy ez nekem is kell, így aztán nekiálltunk szerkeszteni, mert a Burdában pont 36-ostól 44-esig volt benne a szabásminta, de Vivi a legújabb mérések szerint 34-es, én meg 46-os vagyok. De azért  megoldottuk.
Én ebből a csinos, rózsás párnahuzatból fogom varrni az enyémet:
... éppen kijön, talán az alja picit rövidebb lesz...
Vivi meg ezt a turkált pólóanyagot választotta (így tehát valószínűleg én fogom megvarrni, mert nem biztos, hogy ez a megfelelő kezdő projekt, és nekem is az első pólóanyagból szabásmintával készített darabom lesz):
Este még nekiálltam a hastáncos fellépő övemet kihímezni. A tanárnőnk egész pofásakat  készített mindegyikünknek, de nekem persze muszáj még tovább formálnom. Először is, a széleit akarom hangsúlyozni, így beszereztem hozzá illő fémszálas cérnát:
A világosabbal befedtem az öv csatja alatt a beborításból kimaradt bordó hevedert, aztán a sötéttel elkezdtem a szélét kihímezni. Persze a sima pelenkaöltés nekem nem elég, sem a sűrű körbehurkolás, nekem eszembe kellett jusson a fűrészfogas szegély... Bár a fémszálas cérna már önmagában is kínszenvedés, ez párosul a fémszálas alapanyaggal, és a béna öltéshosszaimmal, így a fűrész elég kezdetleges, de tegnap egy háromórás film alatt az öv egyik szélének harmadán végigértem, és nekem azért tetszik (nem beszélve arról, hogy fellépés alatt senki sem fogja ilyen közelről látni):
Közben azért ne felejtsem el bemutatni varrósarkom új lakóját és egyben új segédemet, Matildot se (igaziból Matild 2, mert Krisztivel egymást szoktuk Matildnak hívni, mikor mint veszprémi és pesti gyáregység, a varrnivalókról értekezünk):
Bizony, első lépés a felnőtt ruhák fotózása felé! :D A következő is látszik a képen, kell egy normális fotósarok, már agyalok a megoldáson.


Folt. köv.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése