Oldalak

2012. november 1., csütörtök

Trikók

Nem, nem alsóneműkről lesz szó... :o)
Csak ezt a rövidítést használtam munkacímnek az imént elkészült trikolor alátétekhez, míg Zsuzsival egyeztettünk részleteket róluk...
Mert ha Jókainál nevezhetik a gazdag szegények a trichin-t trikígyónak és trikónak, akkor nekem is megfelel ez a kifejezés, ugyebár.
Szóval a feketéktől és fehérektől visszakanyarodtam a pirosakhoz és fehérekhez. Még kisebb zacskónyi maradékom volt a Zsuzsitól kapott piros-fehér válogatás méterárukból. Ezekhez is választottam egy kiegészítő színt, jelesül a zöldet, nem különösebben nemzeti vagy karácsonyi érzületektől vezérelve, csupán mert ez a szín jól kiegészíti az előző kettőt.
Csíkmintát használtam, majd megbeszélés után nem lépcsősre rendeztem a színeket, hanem szövöttre, de még azt is ki kellett okumlálni, hogy melyik zöld kerüljön a piros, és melyik a fehér csíkok közé.
A baloldalinál világosak közé világos került, a jobb oldalinál már átcserélgettem az árnyalatokat, így jobban kijön a szövésszerűség, tehát azt varrtam meg:


Meskára feltéve nem jutott eszembe frappánsabb név, minthogy trikolor alátétek, végtére is három színből vannak (bár tizenkét féle vászonból), innen ered a trikózás. Néhány szabad órában össze is állítottam őket a hét elejében (ezek csak 36-36 darabból vannak), mára már csak a steppelés maradt, de az nagyjából igénybe is vette a napomat.
Minden zöld folt keskenyen körbe van tűzve, és a széleken kimaradó részek pirossal, szakaszonként, szóval ma is többet húzkodtam csomókat, mint amennyit varrtam:


A hátlap élénk mintás vászon, ami előnyösen elrejtené a tűzés hibáit, de nagyon büszke vagyok magamra, elsőre megvarrtam úgy, hogy sehol sem csíptem be, vagy torlasztottam halomba anyagot. :o)


Még három nap szabad varrásidő, juhéjj!!!
Mihez is kezdünk vele? :o)


Folt. köv.

1 megjegyzés:

Vica írta...

Na ez is egy jó kis munka és idő igényes darab.
De egy takaró is szép lenne ezekből a színekből nem?

Megjegyzés küldése