Oldalak

2012. január 8., vasárnap

Gesztenyés muffin

Nagy kedvencem, a meggyes süti tésztájából szokás szerint muffint sütöttem, de Zoli javaslatára gesztenyéset. Csak most látom, hogy a meggyes süti receptjét még nem is blogoltuk, pedig eredetiben is, és muffinként is sokszor előkerül, a nagyobb adag két sütésnyi, 24 muffinhoz elég.
Mindjárt idemásolom tehát, szerencsére nemrég valakinek elküldtem a kedvenc receptjeinket e-mailben. Muffinnak teljesen üresen, gyümölccsel, vagy csokidarabokkal megszórva egyaránt finom, sőt, egyszer maradék édes pirított zsemlemorzsát szórtam rá, azzal is finom volt. A mai, gesztenyés változat is igen egyszerű, minden forma aljába tettem egy kiskanálnyi tésztát, aztán tizenkétfelé vágtam egy nagyjából felengedett gesztenyemasszát, a darabokat belepottyantottam a formákba, és mindegyik tetejére kanalaztam még egy-egy nagy kanál tésztát, hogy elfedje a gesztenyét. Lassú tűznél szépen megsütöttem. Talán szebben is fel tudtam volna vágni a kép kedvéért, ha még várok vele, de türelmetlen voltam. Megérte, a fotózás után meg is kóstoltam, nekem bejön. :o) Ja, és ma részben kukoricaliszttel, és barna cukorral kevertem a tésztát, így kicsit sötétebb barna lett, mire átsült, és picit más az íze, de ugyanannyira veszélyes, mint a szilveszterkor sütött sima, amiből annyit ettem, hogy megfájdult a gyomrom.

Az alaprecept pedig:

Meggyes süti, meggyes torta

22,5 dkg vajat habosra keverünk, 22,5 dkg porcukorral. Hozzáadunk 2 tasak vaníliás cukrot, 5 tojás sárgáját, 30 dkg lisztet, 1 csomag sütőport, 1,5 dl tejet, és alaposan kikeverjük. A tojások habját keményre verjük, és beleforgatjuk a vajas masszába. Kivajazott tepsibe öntjük, megszórjuk meggyel, és előmelegített sütőben takarékon kb. 45 percig sütjük.

Tortaformához kisebb mennyiség: 15 dkg vaj, 15 dkg cukor, 20 dkg liszt, 3 tojás, 2 csomag vaníliás cukor, 1 csomag sütőpor, és 1 dl tej.

3 megjegyzés:

Hegemony77 írta...

Na, már megint süti... túlságosan jól néz ki! Miért csináljátok ez velünk? :)

a Matula ikrek írta...

Miért, miért, hogy kedvet csináljunk nektek sütni! :o)

Hegemony77 írta...

Sikerült! Holnap veszek gesztenyét...

Megjegyzés küldése