Oldalak

2010. október 2., szombat

Csak egy apróság


A boltban épp a paradicsompüréket kerestem, mikor a szokásos konzervdobozok között megláttam ezt a pici, üveges változatot. Rögtön meg is kellett vennem, olyan aranyos volt, de azóta már azt is kitaláltam, hogy mi lesz a kedves, kis üvegecskéből: fűszertartó! Ahogy kis lépésekben alakul a konyhánk az elképzeléseimhez, egyszer sorra kerül a tűzhely mellett, a falra szerelt polc, ahol mindig kéznél lesznek a fűszerek. Addig egy kis kosárban laknak, a kamrában, és ennek is megvan az az előnye, hogy többet mászkálok, az a kis séta nem árt. De ahogy sokasodnak a fűszerek, kezdik kinőni a kosarukat, ami egyrészt kényelmetlen, másrészt meg hogy nézne ki majd a nyitott polcon, minden vendég szeme láttára? Jártamban-keltemben ezért már nézegettem a különböző fűszertartó készleteket, de még nem igazán láttam kedvemre valót. Egyrészt, általában azok a fajták, amik nekem tetszenek, a festett kerámiafélék, kész feliratokkal büszkélkedhetnek, de amíg nem lehet darabra venni őket, igen nehéz lenne pont az én fűszerkészletemnek megfelelő összeállítást találni belőlük. Másrészt, én ezeket (és most beleértem az üvegből, vagy műanyagból, fából készülteket is) nagynak találom. Persze, a pirospaprikának, sónak-borsnak kell a nagyobb, hiszen ezeket gyakran használom(juk általában), de már a tárkony-rozmaring-oregánó-bazsalikom-sorolhatnám-féléknek, amikből én személy szerint egyszerre csak egy zacskóval tartok otthon, és főleg kibontva, jóval kisebb tárolók kellenének, figyelembe véve eme zacskók kis töltési mennyiségeit (az áruk azért így is elég borsos(!)). [Vásárláskor gyakran eszembe jut a reklámból, hogy: "Ez-mér-nem-nulla-forint?" :o) ]
Tehát, ez a kicsi, paradicsomos üveg kényelmesen elég lesz fűszertartónak. Igaz, picivel drágább a megszokott konzervemnél, de ha ezt a többletértéket is beleszámolom, mindjárt még sokkal olcsóbbnak is tűnik. :o)
Még majd a jelölésüket kell kitalálni, de lehet, hogy csak egyszerűen, alkoholos filccel megírom őket, lényeg, hogy olvasható legyen, és mosogatható is néha.

Ha meglesz mind, meg a polc is, ebben a témában is...

Folt. köv.

3 megjegyzés:

Susu írta...

Én a fűszeres üvegeimet üvegfestékkel 'címkéztem' fel és még szép díszeket is tudtam rá festeni.
A gyerekeknek pl. van egy mézes üvegük, amin macik és méhecskék várják a finom nyalánkságot. :)

Hegemony77 írta...

:) Én is ezeket a pici üvegeket használom fűszeresnek! A jelölésüket úgy oldottam meg, hogy széles celluxal odaragasztottam a papírra írt nevüket, és még vízálló is lett. Nyomtatóval még kreatívabb jelölést is nyomtathatsz...

a Matula ikrek írta...

Köszi az ötleteket, csajok! :)

Megjegyzés küldése