Oldalak

2010. május 5., szerda

Ballagási takaró 1. rész

Ahogy nálunk készül egy takaró... ez folytatásos bejegyzés lesz, mert munka mellett sajnos túl kevés idő jut a varrásra.
Ez a takaró a ballagós unokaöccsnek lesz, kissé megkésve, de már kiegyeztünk az átadásról. Átkereszteltük érettségi ajándéknak, így kitolódott a határidő, mire a szóbeli vizsgáknak is vége lesz. Huhh... Viszont remélem nem nagyon nézi a blogot, mert akkor végképp oda a meglepi! Persze addig sem marad takaró nélkül, hiszen ez már csere lesz egy néhány éve varrott helyett, amit ki merészelt nőni, és bolyhosra koptatni, felháborító. :)
Az én receptem úgy kezdődik, hogy végy 10 kockás férfiinget a turkálóban, lehetőleg fiús színekben (azaz kék, és passz). Na jó, előbb persze nem árt, ha van egy terv, legalább a mintát illetően. :o)



Aztán jön a vagdosás minden mennyiségben... Jelen takaró kétféle mintájú blokkból tevődik majd össze, amiből ez az adag foltocska az egyik minta 32 blokkja. A családot szoktuk néha adatokkal terrorizálni, ez itt 160 darabka.



Nem mindig készítem szétválasztva a többféle blokkot, de mivel a másik fajta egy összetettebb csillagminta lesz, a keveredések elkerülése végett, és mert nagy tételekről van szó így is, most ez lett a stratégia. Valami oszd meg és uralkodj dolog. :o) De az is lehet, hogy csak rendszermániás vagyok varrásügyben.
Aztán jön a kedvenc (pontosítok egyik kedvenc) részem, kirakózni a földön (ezt a térdem annyira nem szereti, de ha csak ott van elég hely?!). Én nagyon tarkán szeretem a foltosokat, ezért igyekeztem a kis középső négyzeteket minél több variációban párosítani a keretekkel. Egy alapelv volt, lehetőleg a sötétebbek világosabbal kerüljenek össze.
Néhány blokk már összevartan feszít a sarokban.



Most aztán berreghet a varrógép, míg a többi is utoléri azt a párat! Majd akkor folytatódik a helyzetjelentés! Vagyis:
Folt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése